مقالات

نحوه شستشوی کفش سفید + ابزارهای مورد نیاز

نحوه شستشوی کفش سفید، خرید کفش سفید از فروشگاه های مختلف همیشه برای بانوان وسوسه بر انگیز بوده است. اگرچه بسیاری از آقایان نیز علاقه مند به خرید کفش سفید با کیفیت می باشند. ولی بیشتر خانم ها این کفش ها را خریداری می کنند. به هر حال، تمیز کردن کفش سفید یکی از دغدغه های بانوان و آقایان است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد علاقه مند به خرید کفش های سفید از کارخانه کفش تارا نباشند. اما اگر در رابطه با نحوه شستشوی کفش سفید اطلاعات کافی داشته باشید، خیلی راحت می توانید کفش های خودتان را تمیز کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با روش شستشوی کفش سفید آشنا شوید.

 

نحوه شستشوی کفش سفید چگونه است؟

شستشوی کفش های روشن به ویژه کفش سفید همیشه برای افراد دغدغه بوده است. ولی واقعیت این است که اگر با نحوه شستشوی کفش سفید آشنایی داشته باشید، خیلی راحت می توانید کفش خود را تمیز کنید و مثل روز اول از زیبایی کفش خودتان لذت ببرید. در ادامه مقاله شما را با نحوه شستشوی کفش سفید آشنا می کنیم.

ابزارها را برای شستشوی کفش سفید آماده کنید …

قبل از اینکه بخواهید شروع به شستشوی کفش سفید خود کنید، باید یک سری از ابزارها را آماده کنید. اگرچه روش های مختلفی برای شستشوی کفش سفید وجود دارند؛ ولی ما این روش ها را به دو دسته روش دستی و روش ماشینی تقسیم بندی می کنیم و ابزارهای مناسب را ذکر می کنیم.

ابزارهای مناسب برای شستشوی دستی

  • مسواک
  • خمیر دندان
  • مایع سفید کننده و یا شامپو
  • یک پد نرم

ابزارهای مناسب برای شستشوی ماشینی

  • مسواک
  • خمیر دندان
  • تاید و یا شوینده ماشین لباسشویی

شستشوی کفش سفید

اولین مرحله؛ قرار دادن کفش در ماشین لباسشویی و یا شستن با دست

اولین مرحله برای شستشوی کفش سفید این است که بدنه آن را تمیز کنید. برخی از کفش های موجود در بازار به ویژه کفش های پارچه ای و جورابی، می توانند با ماشین لباسشویی تمیز شوند. ولی برخی از کفش ها به دلیل اینکه جنس خاصی دارند، نباید در ماشین لباسشویی قرار داده شوند.

به هر حال اگر می خواهید با ماشین لباسشویی اقدام به شستن کفش سفید یا طوسی روشن کنید، می بایست که ابتدا بندهای کفش های خود را در بیاورید. البته این یک توصیه دوستانه است! برخی از افراد علاقه ای به خارج کردن بندهای کفش خودشان قبل از شستشو نیستند. پس از این کار، می بایست کفش خود را به همراه یک عروسک نرم و یا لباس و … در ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار باعث می شود که کفش شما به بدنه لباسشویی برخورد شدیدی نداشته باشد. حال ماشین لباسشویی را روشن کنید و کار خود را آغاز کنید.

اگر می خواهید به صورت دستی کفش سفید خود را شستشو دهید، نیاز به شامپو یا مایع سفید کننده دارید. مایع سفید کننده را به نسبت 1 بر 5 با آب مخلوط کنید و با یک پد نرم بر روی کفش خود بکشید تا کفش تمیز گردد.

دومین مرحله؛ تمیز کردن بندهای کفش به صورت جداگانه

دومین مرحله برای شستشوی کفش سفید، تمیز کردن بندهای آن است. البته اگر بندهای کفش خود را جدا کرده اید و قصد شستشوی آن را دارید …

برای شستشوی بند کفش خود لازم است که یک مقدار مواد شوینده را به بندها بزنید و با فشار دست، بندهای کفش را شستشو دهید. این کار موجب می شود که تمامی بخش های بند کفش تمیز شوند. پس از تمیز کردن بند کفش، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک گردد.

تمیز کردن لژ کفش سفید با مسواک

سومین مرحله؛ تمیز کردن لژ کفش سفید با مسواک

سومین مرحله و آخرین مرحله برای تمیز کردن کفش سفید، تمیز کردن لژ کفش است. البته این مرحله برای تمامی رنگ های کفش قابل انجام می باشد. روش های مختلفی برای تمیز کردن لژ کفش وجود دارند، ولی بهترین روش استفاده از مسواک و خمیر دندان می باشد.

یک مسواک کهنه را بردارید و با مقداری خمیر دندان معمولی روی لژ کفش بکشید. خمیر دندان اگر کمی با آب مرطوب شود، به خوبی روی لژ کفش، کف می کند. چندین بار به صورت محکم مسواک را بر روی بخش های مختلف لژ کفش بکشید تا لژ کفش تمیز شود.

حال کافیست که لژ کفش سفید را آبکشی کنید. در این زمان است که تاثیر فوق العاده خمیر دندان بر روی تمیز کردن لژ را مشاهده می کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که در رابطه با نحوه شستشوی کفش سفید صحبت کنیم. اگر با روش های اصولی تمیز کردن کفش سفید آشنایی داشته باشید، می توانید به راحتی کفش خود را تمیز کنید و دیگر نگران کثیف شدن آن نباشید.

جهت ارتباط بیشتر با کفش تارا میتوانید از صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *